Viime viikkojen aikana olen laittanut paljon ruokaa. Se johtuu ensinnäkin kesästä: lomalla on enemmän aikaa, eikä koulun ihana ruokala ole käytettävissä, joten on pakko tarttua kattilaan. Toisaalta kesän alussa kotini lähelle avattiin Valintatalo, jonne on ihanan kätevä poiketa ruokaostoksille juuri silloin, kun jotain tarvitaan. Sinne kävelee meiltä kahdessa minuutissa, uskomatonta!

1712260.jpg

Yksi syy innostukseen on uusien ruoka-aineiden löytäminen. Ylläolevassa kuvassa paistan innoissani mikstuuraa, jossa on uusia suosikkejani kikherneitä. Raejuustoon ihastuin alkukesästä ja olen popsinut sitä siitä lähtien lähes päivittäin leivän päällä ja salaateissa. Pinaatti on myös uusi tuttavuus, sitä ei tosin saa Valintatalosta.

Kun olen vähitellen innostunut ruuanlaitosta enemmän ja enemmän, olen myös entistä useammin jaksanut tehdä bussiretkiä lähimpään Citymarketiin erikoisempien ruoka-ainesten perässä. Olen jo alkanut haaveilla siitä, että jonain päivänä kiertelen Hämeentien eksoottisissa orientaalikaupoissa ja haalin sieltä kaikenlaisia kummallisia aineksia. Tuon suunnitelman toteutan kyllä vasta sitten, kun hallitsen paremmin nuo lähikaupan ainekset!

1712266.jpg